Arhive oznaka: sajt

Osvežite internet prisustvo Vaše firme

Uredite internet prisustvo Vaše firmeVreme leti u poslu i stvari se brzo menjaju. Možda je vreme za nove projekte, klijente ili izazove? Bez obzira na sve, dobra je ideja da se uverite da je digitalno prisustvo Vaše firme ažurno i spremno za projekte koji slede. Osvežite svoje internet prisustvo kroz ova tri koraka.

1. Uredite svoj sajt

Započnite tako što ćete proveriti sadržaj i ažurirati ga.

  • Proverite tekstove i objave
    Pročešljajte pažljivo sadržaj i utvrdite da li su sve informacije još uvek relevantne.
  • Proverite linkove i slike
    Utvrdite da su svi linkovi i slike još uvek aktivni i da odgovaraju tekstualnom sadržaju na strani.
  • Uverite se da Vaš sajt izgleda dobro u svim pregledačima
    Koristeći Google analitiku možete videti koje to pregledače Vaši posetioci koriste. Zatim, testirajte sajt koristeći te pregledače, kako biste se uverili da će posetioci imati ispravan prikaz.

2. Proverite svoju reputaciju

Pretražite informacije o Vašoj firmi koristeći Google pretragu, kako biste videli u kom svetlu je Vaša firma prikazana od strane korisnika i klijenata. Bilo bi sjajno da je većina komentara i ocena pozitivna, ali čak i kada se pojave negativne, potrudite se da saznate zbog čega se to desilo i šta je to što možete unaprediti kako se to ne bi dešavalo ponovo.

3. Olakšajte korisnicima da pronađu Vaš sajt

Potrudite se da Vaš sajt bude što dostupniji korisnicima, koristeći npr. sledeće metode:

  • Ažurirajte podatke o svojoj firmi na raznim sajtovima za pretragu, internet adresarima itd.
  • Registrujte svoju firmu na Google mapama, ukoliko imate prodavnicu, kancelariju ili poslovni prostor u kome obavljate delatnost. Ovako olakšavate klijentima da pronađu lokaciju Vaše firme, kao i Vaš sajt, a ujedno se bolje rangirate u Google rezultatima pretrage.
  • Optimizujte svoj sajt za pretraživače (SEO optimizacija), kako biste se što bolje rangirali u rezultatima pretrage i time povećali šanse da Vas klijenti pronađu.
  • Prilagodite sajt mobilnim uređajima koristeći dizajn koji se prilagođava uređaju sa koga se sajt posmatra, bez obzira da li je to računar, tablet ili pametni telefon. Već sada Google rangira prilagodljive sajtove bolje od onih koji to nisu, što je samo jedan od razloga da proverite dizajn svog sajta (savet: koristite Google analitiku kako biste videli koji procenat posetilaca Vaš sajt otvara na mobilnom uređaju).

4. Održite organizovanost

Sređivanje dolaznog sandučeta Vaše elektronske pošte je sjajan način da, s vremena na vreme, proverite status svojih zadataka i obaveza. Težite tome da Vam inboks, koliko je to moguće, bude prazan tako što ćete odgovarati na mailove čim budete u mogućnosti, a zatim ih brisati ili arhivirati ukoliko Vam više nisu potrebni. E-mail poruke možete raspoređivati po podfolderima u svom e-mail klijentu i bojom označavati status pojedinih poruka.

Moj sajt je hakovan! Šta da radim?

Probudite se jednog jutra i zateknete svoj sajt preplavljen linkovima ka “čudnim” sajtovima i hiljade e-mailova poslatih različitim primaocima sa Vašeg domena. Noćna mora svakog vlasnika sajta se obistinila:

Vaš sajt je hakovan.

Pa zašto su baš mene napali?

Možda će Vam se učiniti da je napad na sajt direktno namenjen Vama, ali ovo obično uopšte nije slučaj. Razloga zbog čega je Vaš sajt napadnut može biti mnogo, ali u većini slučajeva namera hakera je pristupanje i promena sadržaja Vašeg sajta, kako bi sa njega slali spam poruke ili kreirali linkove ka svojim stranama radi boljeg rangiranja u pretragama.

Često će hakeri skenirati hiljade sajtova u potrazi za eventualnim sigurnosnim propustima koji se mogu iskoristiti za neovlašćen pristup. Ceo taj proces je automatizovan i u većini slučajeva izveden od strane drugog računara za kojim čak ni ne sedi niko.

Kako da sprečim upade na moj sajt?

Loopia bezbednostNeovlašćeni ulaz na svoj sajt možete sprečiti na sledeći način:

  • Ažurirajte redovno svoj softver, teme, dodatke i dr. Redovna ažuriranja rešavaju potencijalne sigurnosne propuste, koje starije verzije verovatno sadrže.
  • Nikada nemojte koristiti korisničko ime admin na svom sajtu. Admin je često podrazumevani izbor osnovnog korisničkog imena kod instalacija i ukoliko to ne promenite odmah, dali ste polovinu svojih korisničkih podataka hakerima.
  • Obavezno čuvajte i ažurirajte rezervnu kopiju svoj sajta. Loopia kontinuirano kreira rezervne kopije Vašeg sajta, ali je dobro da, za svaki slučaj, i Vi imate ažurnu rezervnu kopiju.
  • Koristite bilo koju proverenu vrstu firewall-a u zavisnosti od tehnike u kojoj je Vaš sajt napravljen. Gotova rešenja postoje i za najpopularnije CMS sisteme. Ovo je relativno jednostavno rešenje koje Vam može spasiti dan (a i sajt).

Šta da radim ukoliko je moj sajt hakovan?

Ukoliko otkrijete da Vam je sajt hakovan, odmah o tome obavestite Vašeg pružaoca hosting usluga, koji će Vam dati uputstvo kako da povratite sadržaj svog sajta. Instrukcije koje dobijete, pratite doslovce, kako bi proces bio uspešan.

6 saveta za odabir domena

Vreme je da pokrenete svoj sajt?

Odabir domena koji ćete registrovati za svoj sajt zvuči vrlo jednostavno, ali zapravo puno elemenata treba uzeti u obzir kako biste dobili najbolji efekat. Pročitajte 6 saveta kojih se treba pridržavati kod odabira domena.

1. Neka Vaš domen bude lak za pronalaženje

Ukoliko već imate poslovno ime, mudro bi bilo odabrati domen koji je u skladu sa njim. Ovo smanjuje zabunu i omogućava klijentima da pronađu Vašu firmu na internetu.

Ukoliko Vaše poslovno ime sadrži i naša slova (č, ć, š, đ, ž), takav domen, bar za sada, nećete moći da registrujete. Umesto pomenutih karaktera, upotrebite tzv. “ošišanu latinicu”, tj. slova engleskog alfabeta.

2. Što jednostavnije, to bolje

Pažljivo odaberite svoj domen i registrujte na loopia.rsNaziv domena treba da bude lak za pamćenje, da se čita onako kako se piše i da adekvatno predstavlja Vaš posao.

3. Budite jasni

Neke firme sa dugačkim imenima često koriste skraćenice u svojim domenima. Ukoliko je reč o dobro poznatim kompanijama (kao što je npr. NIS), to zapravo i nije problem. Vodite računa da, ukoliko Vaša firma nije poznata po skraćenici, a koristite samo skraćeno ime za domen, to može otežati klijentima da Vas pronađu. U ovakvim situacijama predlažemo registaciju dva domena, jednog sa punim imenom i drugog skraćenog.

4. Više domena

Kako biste privukli što više saobraćaja i posetilaca na svoj sajt, za odabrani naziv možete registrovati različite domene (RS, COM, NET itd.). Takođe, možete sprečiti gubitak saobraćaja usled uobičajenih grešaka u kucanju korsnika, tako što ćete registrovati slične domene (npr. lopia.rs i lupia.rs kao dopuna za loopia.rs). Veći broj registrovanih domena takođe umanjuje rizik da će neko neovlašćeno koristiti ime Vaše firme / proizvoda na internetu.

5. Domen prilagođen pretraživačima

Vaš domen treba da sadrži jednu ili više Vama bitnih ključnih reči kako bi se bolje rangirao u pretragama. Koristeći Google Trends ili slične servise možete saznati šta to vaši klijenti pretražuju kada žele da pronađu sadržaj koji želite da im ponudite.

6. Registrujte domen sada

Domen može registrovati bilo ko, bilo kada, tako da se može desiti da domen koji baš Vama odgovara bude zauzet. Zbog toga, potrudite se da svoj domen registrujete odmah kako bi obezbedili pravi naziv. Srećno.

Registrujte svoj domen brzo i jednostavno kod Loopie »